Mașina pe care samsarii ți-o vând la preț de nouă și cu kilometrii dați înapoi

de: Ciprian Ioana
05 11. 2019

Sunt mulți români care nu-și permit să-și cumpere o mașină nouă. Și atunci preferă să-și achiziționeze una din târguri sau, dacă au noroc, direct de la proprietar. Dacă nu găsești pe cineva care să-ți inspire încredere și vrei să eviți dealerii, atunci ești la mâna samsarilor.

Șoferii români preferă modelul Dacia, dar se uită și spre mașinile germane. Mărci ca BMW, Volkswagen sau Skoda dau bine pe străzile din România. Și, în loc de o Dacie nouă, de exemplu, sunt mulți care preferă să dea aceiași bani pe un model german vechi de doar câțiva ani.

Acum, specialiștii din domeniu au venit cu un studiu. Și au descoperit care sunt obiceiurile celor care-și cumpără mașini la mâna a doua și care e marca preferată de aceștia. De multe ori, însă, riști să-ți iei țeapă pentru că numărul de kilometri indicat pe bord nu e cel real.

Cum te păcălesc samsarii să cumperi mașini vechi cu kilometraj fals

Piața mașinilor la mâna a doua funcționează la fel ca oricare alte piață. Oferta se mulează după cerere. Un studiu realizat de platforma instructorauto.ro arată că maşina ideală de vândut pentru samsari şi cea mai dorită de cumpărătorii care caută maşini cu VIN la vedere este BMW, motor diesel, an de fabricație 2013.

De regulă, acest model are sub 150.000 de kilometri și un preț în jurul a 15.000 de euro. Cam cât ai da pe un Duster nou, varianta neîmbunătățită. În cadrul studiului au fost analizate cele mai recente 1.000 de anunţuri apărute pe Internet şi care aveau seria de şasiu trecută în anunţ.

Cele mai căutate maşini la mâna a doua sunt cele fabricate după 2013 şi care au motorizări diesel.

Samsarii mai ţin cont de un criteriu foarte important şi anume preţul. Astfel, dacă ție îți vând un model pe la 15.000 de euro, atunci profitul lor e undeva între 1.000 și 1.500 de euro. Partea proastă e că 3 din 10 mașini vândute pe piața second-hand au kilometrajul dat înapoi 

“Un alt punct sensibil pentru cumpărătorii de maşini second-hand este, bineînţeles, kilometrajul, care trebuie să fie în jur de 150.000 km iar samsarii se conformează imediat, pe bune sau cu câteva sute de euro la “băieţi”. Astfel că, deloc surprinzător, din cele 1.000 de maşini analizate, cu VIN-ul la vedere, 30% aveau kilometri daţi înapoi, în total peste 3,2 milioane de km.”
Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro

Brandurile de maşini prezente cel mai des în eşantionul din cadrul studiului au fost BMW 24,3%, Audi 16,7%, Volkswagen 16,6%, Volvo 9,3%, Opel 6,4%, Ford 5,5%, Mercedes 5,2%. După tipul de combustibil, 82% sunt diesel, 15,6% sunt pe benzină, 2% sunt hibrid şi 0,4% sunt electrice.

Ţările din care provin maşinile second-hand importate de samsarii români sunt Belgia, cu 20% dintre maşini, Franţa cu 7,4%, Germania cu 30%, Italia cu 12,3%, Luxemburg cu 2,4%, Olanda cu 27,5%.